Hieronder vind je een overzicht van het beschikbare materiaal voor de "Een coachende aanpak"-module.
Tijdens het oudercontact van leraar Liza zijn de leerlingen aan het woord. “Met het kind-ouder-mentorgesprek (KOM-gesprek) krijgen leerlingen meer inzicht in hun leerproces én betrekken we de ouders beter.” Bekijk in de video hoe je een KOM-gesprek aanpakt
“Dat onze klastitularissen veel tijd staken in organisatiewerk en geen tijd vonden om met leerlingen te spreken, maakte niemand gelukkig”, vertelt leerlingenbegeleider Sophie Follong. In GO! Campus Genk, een stedelijke middenschool die gebukt gaat onder vroegtijdige schooluitval, coacht nu elke leraar een tiental leerlingen. Lees meer
Even een pas op de plaats maken, even nadenken over wat je wilt, opnieuw bedenken wat je doelen zijn en bewustworden van je eigen waarden en je wensen. Reflecteren is vaak niet makkelijk maar zo belangrijk. Met deze werkvorm kijken leerlingen naar binnen, reflecteren en bespreken dit met anderen.